Recensie: Mac voor dummies ***

IMG_0393_fotor

Bij een nieuwe Macbook hoort het bijpassende boek Mac voor dummies. De werking van een Macbook was voor mij volledig nieuw want voordien had ik een Windows notebook. Ik vond mezelf dus eigenlijk wel de geschikte persoon om dit boek te recenseren.

Mac voor dummies kunnen we heel letterlijk nemen. Alles staat erin: van hoe je hem aan-en uitzet, tot hoe je het toetsenbord bedient en programma’s opent tot hoe je met de software iWork en iLife werkt. Vooral dit laatste vond ik interessant. De zaken bij het begin van het boek had ik niet nodig; alles wijst zichzelf een beetje uit bij het voor de eerste maal opstarten van deze laptop. Nu ben ik ook wel iemand die zelf heel graag ontdekt waardoor ik de basisprincipes heel snel geleerd heb. Dit boek leek me wel een handige aanvulling om de verstopte leuke dingetjes te zoeken.

Ben je iemand die heel graag alles netjes op papier heeft en de basis liever niet zelf ontdekt? Dan is dit boek zeker geschikt. Alles, maar dan ook alles wat je maar bedenken kan, staat erin. Weet je niet hoe je een tekst moet selecteren? Dit boek vertelt het je graag. Wat ik ook vooral heel leuk vond, is de luchtige taal die gesproken wordt. De auteur houdt ervan om af en toe een grapje te vertellen.

Het boek is aangevuld met screenshots waarop je duidelijk ziet wat er gebeurt en het is overzichtelijk gemaakt door gebruik te maken van verschillende hoofdingen en puntjes.

Een echte aanrader dus voor elke beginnende Mac-gebruiker!

Auteur: Edward C. Baig