Recensie: Zwart-wit ****

Op weg naar een sollicitatiegesprek rijdt Elin Vicky aan. Vicky mankeert gelukkig niets, maar Elin zorgt er wel voor dat ze veilig thuis komt. Eenmaal daar aangekomen maakt ze meteen kennis met haar oom Nick, een knappe maar chagrijnige zakenman. Vicky’s opa Max is echter meteen weg van Elin en neemt haar dan ook meteen aan als personal assistent. Op de werkvloer ziet ze Nick meer en meer en ook hij kan niet ontkennen dat hij zich aangetrokken voelt tot Elin. Beiden hebben echter al wat mislukte relaties achter de rug. Verliefd worden is voor hen dus geen optie.

Wat een heerlijk romantische chicklit is Zwart-wit! Van de eerste tot en met de laatste bladzijde heb ik met een glimlach op mijn gezicht zitten lezen. Haar personages zijn een voor een zeer goed uitgewerkt. Ze hebben echte, realistische gevoelens en ook de romantiek doorheen het verhaal is net echt. Geen overdreven en onwerkelijke liefde, maar wel een alledaagse verliefdheid die zijn ups en downs kent. Het is voorspelbaar, maar daar had ik helemaal geen problemen mee.

Je hebt niet veel nodig om voor de charmes van Nick te vallen, maar langs de andere kant heeft hij dan ook weer zijn duistere, gesloten kant. Zijn tweelingbroer Chris daarentegen is een open boek. Elin is dan in principe het hoofdpersonage die al heel wat heeft meegemaakt op liefdesgebied en daarom liever wat afstand neemt van de mannen. Het leuke is dat je in het hoofd van elk personage een kijkje kan nemen omdat het verhaal wisselt van perspectief.

Het boek verveelde me geen minuut en ik heb werkelijk al spijt dat ik het nu al uitgelezen heb.

Auteur: Gillian King
Uitgeverij: Zomer en Keuning