Recensie | Vertrouw op mij

Vertrouw op mij behoort tot de serie Wacht op mij en is het zesde en laatste deel. Jennifer L. Armentrout weet hoe ze haar lezers kan verrassen met een liefdesverhaal. Ik was benieuwd of Vertrouw op mij me zou kunnen meeslepen.

Jilian maakte als tiener een ernstig ongeval mee nadat ze eerst hopeloos verliefd was op de jongen (Brock) die haar vader in huis had genomen. Na het ernstig ongeval verbrak ze alle contact met Brock en ook haar familie kreeg haar nog zelden te zien. Tot haar vader haar een functie aanbiedt in zijn bedrijf Lima Academy. Ze besluit haar leven weer op de rails te zetten en gaat er volledig voor. Wanneer ze onverwacht Brock tegen het lijf loopt, staat haar leven opnieuw volledig op z’n kop. Waarom duikt hij weer op? Wat heeft hij haar te vertellen? Zal ze hem kunnen ontwijken?

Je ziet het al aankomen, toch? Zodra ik de achterflap las, kon ik het einde al voorspellen. Dat is natuurlijk het spijtige aan dergelijke verhalen. Toch zitten er genoeg verrassende elementen in en weet de auteur de spanning er toch wat in te houden. Je krijgt namelijk niet echt vat op wat er nu precies met Jilian gebeurd is. Dat gebeurt geleidelijk aan wat ervoor zorgt dat je wil verder lezen.

Ik vond het boek boeiend tot ongeveer 3/4. Daarna begon mijn aandacht wat minder te worden en las ik het met meer tussenpozen. Er mocht best een verrassend einde aan gekoppeld worden, maar dat was niet zo.

Vertrouw op mij is het laatste deel uit de serie en voor de fans zeker opnieuw een aanrader.

Beoordeling: 3/5
Auteur: Jennifer L. Armentrout