Recensie: tegenstroom

In Tegenstroom volgen we het leven van Martin. Hij heeft al sinds zijn middelbare schooltijd een vaste vriendin, Gwen, maar daar lijkt het toch niet zo mee te vlotten de laatste tijd. Martin brengt liever tijd door bij zijn zus Wende op het eiland. Aangezien Gwen het daar niet mee eens is, besluit hij dan ook een punt te zetten achter hun jarenlange relatie. Op het eiland zet Martin zich volledig in voor het toerisme: hij helpt mee met het bouwen van huisjes, zet zijn tanden volop in het organiseren van de grote opening en houdt ook de wacht voor insluipers tijdens de nacht. Hij voelt er zich volledig ontspannen. Geen tijd meer voor de liefde zou je zo denken, maar dan duikt Mandy op. Mandy is de scharrel van één van zijn vrienden Vincent geweest. Maar Martin zijn besluit staat vast: hij wordt niet verliefd.

Tegenstroom kon me niet zo goed meenemen in het verhaal. Ik had het ten eerste al moeilijk met een verhaallijn geschreven vanuit de ogen van een man aangezien het boek toch bestemd is voor een vrouwelijk publiek. Maar goed, dat wende na een tijdje wel en het was ook wel weer eens iets anders. Toch zat er weinig diepgang in het verhaal en was het ook zeer voorspellend. Ik vond het allemaal te oppervlakkig en ook Martin was zo een personage die eigenlijk niets fout kon doen. Hij had precies geen negatieve punten en werd neergeschreven als de ideale man.

Ik heb het boek helaas niet uitgelezen. In mijn boekenkast ligt nog een boek van Jackie van Laren en dat geef ik uiteraard graag een nieuwe kans.

Beoordeling: 2/5
Uitgeverij: Boekerij