Recensie | Op het spel

Na de eerdere boeken van Cora Carmack kon ook haar nieuwste boek Op het spel niet ontbreken op mijn ‘to read’-lijstje. Zou deze New Adult me even goed kunnen meeslepen?

In Op het spel volgen we Dallas en Carson. Dallas’ vader is footballtrainer en heeft meer oog voor de sport dan voor zijn dochter. Dallas verhuist voortdurend van de ene stad naar de andere en mag haar droom – dansen – niet waar maken. Ze komt op de universiteit Rusk terecht waar haar vader tevens coach wordt van het footballteam. Zijn ogen zijn ook daar volledig op haar gericht. Toch wil Dallas niet langer onder zijn gezag leven en wil ze ook weleens wat maken van haar leven. Als ze op een feestje Carson ontmoet, staat haar wereld op z’n kop. Hij is knap, gespierd en… zit in het footballteam. Verboden terrein dus voor Dallas, maar kan ze haar gevoelens wel een halt toeroepen?

Ik had ietwat hogere verwachtingen bij dit boek. Er zaten niet echt verrassende elementen in en het was erg voorspelbaar. Carmack verwerkt in haar boeken vaak een emotionele touch maar dat was hier toch minder het geval. Ik werd niet echt geraakt en bleef gewoon maar verder lezen. De personages zijn wel goed uitgeschreven en Dallas komt ook echt tot leven. Haar vader blijft een eerder kil persoon bij wie ik me minder goed een beeld kon vormen.

Het boek kabbelt een beetje voort en gaat niet veel verder dan een liefdesromance. Spijtig, maar gelukkig leest het vlot waardoor ik niet afhaakte.

Beoordeling: 3/5

Auteur: Cora Carmack