Recensie: Koffie Verkeerd***

Een chicklit om met een kop koffie in de hand te lezen

Laura’s liefdesleven staat op een laag pitje (om maar niet te zeggen dat er eigenlijk geen sprake is van een liefdesleven). Ze werkt in de koffiebar Barista! terwijl ze eigenlijk zeven jaar gestudeerd heeft en verschillende masters op zak heeft. Toch geniet ze van haar werk, zeker als de knappe man met de bruine krullen voor haar toonbank verschijnt. Elke dag komt hij om een espresso en een leuk gesprek met haar. Maar nee hoor, als je denkt dat Laura verliefd is op hem dan heb je het mis. Het is namelijk helemaal haar type niet. Of wel? De jongeman maakt meer bij haar los dan ze zelf zou willen. Zijn dat nu echt vlinders in haar buik? Misschien een ietsie pietsie dan…

Koffie Verkeerd is een leuke chicklit ook al hou je niet van koffie. Aangezien ik wel van koffie houd, sprak de titel me wel aan. Enerzijds gaat het boek voornamelijk over de jongeman met de krullen (Malik genaamd), maar ook enkele oude bekenden duiken terug op. Anderzijds gaat het met Barista! niet goed wat een tweede verhaallijn aan het boek toevoegt. Laura heeft dus genoeg stof om over te piekeren.

Het verhaal vond ik niet echt iets speciaals hebben. Het is een beetje een alledaagse chicklit zonder dat tikkeltje meer. Daarmee wil ik natuurlijk niet bedoelen dat ik dit boek met tegenzin las, want dan zou ik hier een beetje zitten liegen. Ik heb genoten van dit boek en zeker het einde verraste me waardoor ik het vervolg absoluut wil lezen. Wat mij betreft is Koffie Verkeerd een leuke chicklit als tussendoortje.

Auteur: Elsbeth Witt
Uitgever: Xander Uitgevers
Publicatie: november 2013