Recensie Huidpijn

dsc_0008_fotor6

Huidpijn is het nieuwe boek van Saskia Noort. Deze auteur van vrouwenthrillers weet de lezers meestal heel goed mee te nemen in haar verhaal. Dat was deze keer niet anders. Huidpijn is een steengoed boek!

Anne is een televisiepresentatrice met een eigen programma en gekend over heel Nederland. Ze heeft het mooi voor elkaar met een jongere man en een succesvolle carrière. Anne wil echter dolgraag een kind en na verschillende mislukte ivf-pogingen trekt ze naar een gespecialiseerde kliniek in Duitsland. Wat haar geluksdag had moeten worden, draait helaas uit op een fiasco. Haar man verklaart een relatie te hebben met een jonge twintiger en gaat er dan ook meteen vandoor. Anne blijft achter met een heleboel vragen en opgekropte woede. De pers stort zich als een hoop beesten op het verhaal en de ene roddel na de andere wordt gepubliceerd. Anne doet er alles aan om Sam – haar man – terug te krijgen, maar dan opeens verdwijnt hij. Niemand weet waarom, hoe of wat.

Huidpijn kruipt letterlijk meteen in je huid. Het bijt zich vast en laat pas los wanneer het verhaal ten einde is. Alles start als een roman waarbij de lezer heel wat medelijden voelt met Anne. Eenmaal Sam verdwijnt, maakt het medelijden plaats voor iets anders. Angst? Onwetendheid? Ja dat laatste zeker. Ik wist helemaal niet waar Sam was en had ook maar het minste idee dat er zou gebeuren wat er is gebeurd. Saskia Noort verrast, triggert en laat het ene gevoel na het andere opkomen bij de lezer.

Huidpijn zal je zeker niet teleurstellen.

Beoordeling: *****

Auteur: Saskia Noort