Recensie: Geek girl #3: perfect plaatje ****

Toen Geek girl #3: perfect plaatje bij me in de brievenbus viel, was ik verrast. Ik wist namelijk niet dat er al een derde deel verschenen was. Help, ik had deel twee helemaal nog niet gelezen! Zou ik wel kunnen volgen en hoe was Geek girl 1 ook alweer afgelopen?

Harriet Manners is nog steeds dezelfde geek. Ze loopt rond als een soort wandelende encyclopedie vol feiten en ondanks haar modellencarrière van even daarvoor is haar kledingsstijl nog niet helemaal wat het zou moeten zijn… Daarenboven komt nog eens haar vijandin Alexa die haar daar maar al te graag bewust van maakt. Maar pas op, één ding is nu toch wel echt fantastikoos in Harriets leven en dat is haar nieuwe knappe vriend Nick; internationaal fotomodel en een echte hottie natuurlijk. Helaas zit hij wel erg vaak aan de andere kant van de wereld. Als Harriet samen met haar ouders verhuist naar New York (of toch ergens in de buurt…), lijkt het haar eerst maar niets tot ze tot de conclusie komt dat het een grote stap dichter is bij Nick. NY lijkt dus toch niet zo slecht en wie weet kan ze haar modellenwerk zelfs weer oppikken!
Al vanaf de eerste bladzijde werd ik weer het verhaal ingezogen. Beetje bij beetje kwamen de herinneringen van het eerste boek terug en wist ik weer hoe het ook alweer zat. Ik heb niet echt het gevoel gehad dat ik een deel van het verhaal miste door Geek girl 2 niet te lezen. Ik moet zeggen dat het boek niet echt terugkeert naar het vorige deel zonder extra uitleg. Ook is het boek geschreven met dezelfde humoristische schrijfwijze. Je kijkt verder in het leven van Harriet zonder dat het gaat vervelen in tegenstelling tot veel andere boeken. Meestal kan een vervolg me niet zo snel overtuigen, maar dat is bij dit boek wel anders. Het blijft boeien en het bleef mijn aandacht trekken, maar ik kan zelf niet echt zeggen waarom juist.
Toen Wilbur met zijn troetelwoordjes als “konijntje”, “kaboutertje” en “kersenbloesempje” ook weer van de partij was, slaagde de schrijfster er opnieuw in me te doen lachen. Dit blijft gewoon heel erg grappig en ik zie dit stereotype personage dan ook zo voor me.
Mijn besluit kan je waarschijnlijk wel al raden: een komische young adult met dezelfde Harriet als eerder in de hoofdrol. Het boek is zeker ook aan te raden wanneer je deel 2 niet zou gelezen hebben, maar het lezen van deel 1 raad ik je dan wel weer aan.
Auteur: Holly Smale
Uitgeverij: Gottmer
Verschijningsdatum: 17/10/2014