Recensie: Dubbelspel ****

Dubbelspel is het debuut van Eline Stiekema. Met dit boek won ze de Chicklit Schrijfwedstrijd van Chicklit.nl in samenwerking met uitgeverij Luitingh Sijthoff. Een boek dat ik dus gelezen moest hebben.
In Dubbelspel is Audrey net afgestudeerd in haar master Literatuurwetenschap. Helaas zijn de vacatures voor deze job op een hand te tellen en vindt ze geen werk. Omdat ze niet terug bij haar ouders wil wonen besluit ze te gaan werken als receptioniste bij een modellenbureau. Audrey heeft daar natuurlijk helemaal geen ervaring in en als er iets is wat de medewerkers daar missen dan is het wel geduld. Tot ze Tim ontmoet. De rustige, vrolijke en knappe Tim die gecrashte of vastgelopen computers op het bedrijf weer aan de praat krijgt. Audrey voelt zich meteen aangetrokken. Wat ze echter niet weet, is dat Tim en zijn tweelingbroer Bas een realityserie maken waarin ze beiden daten met een meisje zonder dat zij beseft dat het eigenlijk twee verschillende personen zijn. Tim voelt meteen de klik met Audrey en kiest haar uit als zijn slachtoffer. Maar wat als Tim echt verliefd wordt op haar? En zal Audrey in zijn val lopen?
Dubbelspel is een heerlijk boek om buiten in het zonnetje te lezen. Ik vond het een origineel verhaal waardoor het zich onderscheidt van andere chicklits. Het is niet zomaar een boek waarbij het meisje haar droomjongen vindt, even ruzie maakt en daarna weer bij hem teruggaat. Dit maakt dat het ook niet zo voorspelbaar is als de meeste andere chicklits.
Ook vond ik het leuk dat het boek vanuit verschillende perspectieven geschreven is. De ene keer zie je Tims kant, de andere keer die van Audrey, maar ook nevenpersonages krijgen hun eigen hoodstukken waardoor je ook in die hoofden een kijkje kan nemen. Zo leer je alle personages wel goed kennen.
Ik kan dus alleen maar positief zijn over dit boek. Doe zo verder, Eline Stiekema!
Auteur: Eline Stiekema
Uitgeverij: LS Amsterdam