Recensie | De deal

Hannah is helemaal weg van Justin, populaire jongen uit het footballteam. Wanneer ze als bij enige uit de klas slaagt voor een tentamen krijgt ze echter niet de volle aandacht van Justin, wel van Garrett. Garrett is de populaire aanvoerder van het ijshockeyteam en de hunk van vele meiden. Behalve dan die van Hannah. Hij moet echter kost wat kost Hannah te pakken krijgen want zij is de enige die hem met dat tentamen kan helpen. Helaas halen zijn verleidingstrucs niet uit. Tot Hannah beseft dat ze via die weg misschien wel dichter tot bij Justin zou kunnen komen.

De deal is een New Adult zoals die horen te zijn. Hoewel de personages nog jonger dan 20 zijn lijkt dat tijdens het lezen toch niet storend te zijn. Ze gedragen zich namelijk volwassen en je hebt gewoon het gevoel dat het zich op de universiteit afspeelt. Hannah is het type meisje dat niet houdt van wilde feestjes en liever gewoon goede punten behaalt. Garrett is daarentegen het tegenovergestelde, maar hoort goede cijfers te halen om zijn rol van aanvoerder te behouden. Beide zijn mekaars tegenpolen wat zorgt voor een aantal hilarische stukken in het boek. Humor wordt gecombineerd met romantiek maar het is zeker geen boek waarbij de personages gedurende het gehele verhaal klef doen.

De deal lees je best als je toe bent aan ontspanning. Je hoeft er niet veel bij na te denken en je kan het verhaal gewoon op je af laten komen. Ja, het is voorspellend, maar dat nemen we er graag bij als je als lezer vooral geamuseerd bent.

Uitgeverij: Q
ISBN: 9789021409085
Auteur: Elle Kennedy