Recensie | Alles of niets ****

DSC_0012_Fotor

Nikki haar relatie met Koen eindigt na vele jaren abrupt. Koen kon haar jaloerse trekjes en niet meer aan en vertrok. Nikki blijft echter hopen en stalkt hem bijna elke dag. Wanneer ze op een dag in de trein wenend uitbarst, komt de knappe Thijs naast haar zitten. Ze valt onmiddellijk voor zijn uitstraling, charmes en humor. Het lijkt wel of de twee mekaar al jaren kennen. Wat Nikki lange tijd niet weet is dat Thijs al jarenlang een vriendin – Roos – heeft. Thijs besluit het haar te vertellen en Nikki doet er vanaf dat moment alles aan om die twee uit elkaar te krijgen. Zal Thijs voor haar kiezen of besluit hij bij zijn jeugdliefde te blijven? Alles of niets vertelt het je.

Dit boek leest heerlijk vlot weg. Het is een chicklit zoals we gewend zijn van Gillian King: geen zware stof maar gewoon even binnen kijken in het leven van een alledaagse vrouw met alledaagse problemen. Erg veel inhoud zit er niet in en het heeft ook niet echt een bijzondere verhaallijn, maar toch krijgt het boek van mij 4 sterren. Je moet het namelijk maar kunnen om een lezer het hele verhaal te blijven boeien. Ik weet niet juist hoe ze het doet, maar ik denk dat het hem vooral zit in de herkenbaarheid van de verhaallijn. Daarnaast zijn de personages goed uitgewerkt en komen ze echt tot leven. Het boek heeft ook de ideale omvang en gaat absoluut niet vervelen. Ondanks dat het een vrij voorspelbaar verhaal lijkt, heeft het einde me toch verrast.

Op zoek naar een heerlijke chicklit voor deze wintermaanden? Kruip met Alles of niets en een dekentje op de bank en je bent gegarandeerd ontspannen!

Auteur: Gillian King
Uitgeverij: Zomer & Keuning