Nieuw bij Deltas

Bij Deltas Uitgeverij verschijnen maandelijks nieuwe boeken. Ik vind het steeds een plezier om door hun catalogus te bladeren. Ik kreeg Het wachtwoordenlogboek en Oefenblaadjes Tijd voor Huiswerk toegestuurd.

Het wachtwoordenlogboek is een handig instrument waar je al je wachtwoorden per website kan bijhouden. Op elke website moet je tegenwoordig wel een account met bijhorend wachtwoord aanmaken en omdat die voor de veiligheid best telkens anders zijn, is het een zaak om die allemaal bij te houden. In een gewoon notitieboekje is dat natuurlijk mogelijk, maar dan is het vaak niet overzichtelijk. Dit boekje biedt de oplossing om alles gestructureerd bij te houden. Nu is het alleen nog opletten geblazen dat je dit boekje nooit verliest!

De Oefenblaadjes: tijd voor huiswerk bestaan al enige tijd en regelmatig worden ze aangevuld met nieuwe onderwerpen. Zoals je op de foto kan zien, worden ze onderverdeeld in verschillende leeftijdscategorieën. De boekjes die gaan over rekenen vind ik zelf het meest bruikbaar. Deze zijn goed opgebouwd waardoor je specifieke oefeningen aan je kind kan geven. Het kind kan per doelstelling werken en hoeft niet alle leerstof door elkaar te kennen. De werkblaadjes rond spelling en woordenschat vind ik zelf iets minder omdat de leerstof niet onderverdeeld is. Taal en spelling wordt door elkaar aangeboden en vooral voor kinderen met spellingsproblemen is dit niet overzichtelijk. Uiteraard kunnen kinderen die enkel nood hebben aan extra leerstof tijdens de vakanties dit boekje wel goed gebruiken.

De boeken zijn verkrijgbaar in diverse boekhandels.

Ik kreeg deze boeken ter recensie.

(Visited 20 times, 3 visits today)