Gastrecensie | Vervloekt ****

9200000045983284

Hoewel de cover van het boek me niet meteen aansprak, was ik toch erg nieuwsgierig naar dit verhaal omdat er wordt verwezen naar de Griekse mythologie.

Helen is 16 jaar oud en woont op het kleine eiland Nantucket waar er zelden iets gebeurt. Ze gaat er samen met haar beste vriendin Claire naar de middelbare school en leidt samen met haar vader een rustig leventje. Toch heeft Helen het gevoel dat ze een buitenbeentje is en anders is dan iedereen op het eiland.

Wanneer de eilandbewoners te horen krijgen dat de mysterieuze familie Delos binnenkort op het eiland komt wonen, gonst het meteen van de geruchten en iedereen is erg opgetogen over hun komst. Helen is de enige die niet enthousiast lijkt te zijn over de nieuwe familie. Wanneer ze Lucas Delos voor het eerst ontmoet, loopt het meteen grondig mis. Helen en Lucas voelen onmiddellijk een diepe haat voor elkaar en Helen valt Lucas dan ook zonder enige reden aan in de schoolgangen.

Ondanks de haat tussen Helen en Lucas blijven ze elkaar ongewild tegen het lijf lopen op het kleine eiland Nantucket. Nadat Lucas Helen ’s nachts redt, verdwijnt de wederzijdse haat en ontstaat er een soort van onmogelijke liefde tussen de twee. Als Helen de familie van Lucas ontmoet, beseft ze dat de familie Delos net zoals haar speciaal is en ontdekt ze dat ze over goddelijke krachten beschikt.

In het begin kon ik moeilijk in het verhaal komen, maar nadat Helen de familie Delos ontmoet, komt er vaart in het verhaal en wil je weten hoe het afloopt met haar en Lucas. Vooral de verschillende karakters van de familie Delos en de gezellige sfeer die er in hun huis hangt maken het verhaal leuk om te lezen. Als je houdt van een onmogelijke liefde en de Griekse mythologie in een hedendaags jasje dan is dit boek zeker iets voor jou.

Het boek is het eerste deel van een trilogie en door het spannende einde ben ik erg benieuwd naar de volgende delen!

Auteur: Josephine Angelini
Uitgeverij: LS Amsterdam