Recensie | Onbereikbaar

Ik had al veel over Rebecca Yarros gehoord en met het boek Onbereikbaar maakte ik dan ook voor het eerst kennis met haar.

Paisley lijdt aan een hartaandoening waarbij ze elk moment een hartstilstand kan krijgen. Haar zus overleed eraan en Paisley is ervan overtuigd dat ze niet ouder wordt dan haar eigen zus. Vandaar dat ze een bucketlist opstelde die ze absoluut wil afwerken. Op een zomerse dag trekt ze samen met haar vriendin Morgan naar het strand. Een hele uitdaging voor Paisley aangezien ze liever niet in bikini wil rondlopen en ook niet kan zwemmen. Met dat laatste hielden er bepaalde personen geen rekening want Paisley wordt in de diepe en wilde zee gegooid. Gelukkig is hottie Jagger in de buurt en heeft hij opeens geen oog meer voor andere meiden.

Onbereikbaar is zo’n typische New Adult waarbij twee personen verliefd worden, maar die liefde niet zomaar kunnen toelaten. Toch zit in dit boek een emotionele toets vanwege de hartaandoening van Paisley. Ik had continu het gevoel dat er iets kon mislopen. Paisley haalt namelijk stunts uit die absoluut niet aan te raden zijn voor haar. Rebecca Yarros is een auteur die weet hoe ze dit soort verhalen moet schrijven. Wat er echt met Paisleys zus aan de hand was, houdt ze bovendien lange tijd voor zichzelf.

Er zit voldoende diepgang in dit verhaal, maar bovenal is dit een zeer mooi liefdesverhaal voor liefhebbers van het genre.

Auteur: Rebecca Yaros
Uitgeverij: Zomer en Keuning